close
تبلیغات در اینترنت
دانلود فیلم ایرانی عصبانی نیستم
درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • دانلود فیلم ایرانی عصبانی نیستم

    دانلود فیلم ایرانی عصبانی نیستم

  • اغاز دوباره فعالیت سایت بزرگ گرگ دانلود

    اغاز دوباره فعالیت سایت بزرگ گرگ دانلود

  • دانلود آهنگ جدید رضا صادقی و امیرحسین نوشالی بگو که باهامی

    دانلود آهنگ جدید رضا صادقی و امیرحسین نوشالی بگو که باهامی

  • دانلود آهنگ جدید ایمان سیاهپوشان تیم ملی

    دانلود آهنگ جدید ایمان سیاهپوشان تیم ملی

  • دانلود آهنگ جدید و شاد علی بحرینی جام جهانی

    دانلود آهنگ جدید و شاد علی بحرینی جام جهانی

  • دانلود بازی worms3 برای اندروید

    دانلود بازی worms3 برای اندروید

  • دانلود بروز ترین مارکت کاربردی برای اندروید Iran Apps v1.5

    دانلود بروز ترین مارکت کاربردی برای اندروید Iran Apps v1.5

  • دانلود آهنگ جدید مهدی مدرس عاشقم

    دانلود آهنگ جدید مهدی مدرس عاشقم

  • دانلود آهنگ جدید فتاح فتحی به نام مسیر اینجا بارونه

    دانلود آهنگ جدید فتاح فتحی به نام مسیر اینجا بارونه

  • دانلود موزیک ویدیو جدید و بسیار زیبای امیر تتلو به نام منم یکی از اون یازده تام

    دانلود موزیک ویدیو جدید و بسیار زیبای امیر تتلو به نام منم یکی از اون یازده تام

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت

دانلود فیلم ایران

یک فیلم جذاب است ولی مشکلاتی دارد که در ادامه به مشکلات این فیلم می پردازمیک فیلم جذاب است اما مشکلاتی دارد که در پیوستگی به مشکلات این فیلم می پردازم

قطار سینمای فیلمساز دهه شصتی (که شعار نخستین فیلمش نیز فیلم دهه شصتی ها بود) به دومین ایستگاه خود واصله است. ایستگاهی که توقف در آن چندان هم بی سر و صدا نبوده است. راز وصداهایی که بیشتر به فرامتن ،و نه متن، پرتو مربوط میشده است. با این حال هم الان ،و آنطور که به نظر می آید چند صباحی باقیمانده به اکران فیلم، می نا کمی در ارتباط با خویش پرتو نیز سخن گفت.

تنها نکته اشتراک عصبانی نیستم با بغض حضور باران کوثری در هر دو پرتو نیست. داستان کلی فیلم مفتوح هم داستان دو جوان است و مشکلاتی که گرفتارش می آیند. حتی شخصیت هایی که منش پسر جوان هر دو فیلم با آنها مقابل می شود نیز دارای شباهتی هستند. مثلا شخصیت عمو در بغض ما به ازایی مثل صاحبکار در عصبانی نیستم پیدا می کند که در هر دو فیلم هم درگیری شخصیت اصلی را با این دو شخصیت میبینیم. از سویی دغدغه مالی برای دو جوانی که به هم نرسیده اند نیز مطرح است. همانندی های به اینجا اندک نمی شود. مطلبی در هر دو فیلم هست که عقیده نگارنده آشکارا از دل مرثیه ای بر یک رویای آرنفسکی آمده است و آن رنگی بودن فلش بک ها در هر دو فیلم هست که گونه ای شادی و خوشی را تداعی می کند. گویی لحظات خوشی به یک سری لحظات دست نیافتنی رنگی تبدیل شده اند و سایر تجربه شان محال است. همانطور که برای شخصیت جرد لتو در مرثیه ای بر یک رویا دست یافتن به جنیفر کانلی سراسر پوشیده در لباسی قرمز بر لب یک اسکله محال است. نکته قابل بیان دیگر این است که آن صحنه به یاد ماندنی مرثیه ای بر یک رویا عینا در خشمگین نیستم بازسازی شده است. میبینیم که در ذهن نوید باران کوثری در لباسی قرمز رنگ در فاصله ای بعید از نوید ایستاده است و پیوسته از او بعید می شود.

دوربین همچون فیلم پیشین کارگردان یک لحظه سر فرار اخذ ندارد. به دور منش ۱۸۰ درجه می چرخد و از روی دیوارهایی که اعلان های مربوط به فروش اعضای بدن را زده اند با سرعت فراوان عبور میکند؛ اما همین دوربین در صحنه هایی مشابه سینما آرام می گیرد و از این رو فیلمبرداری فیلم نسبت به بغض پیشرفت دارد به این جهت که همگی زوایایی که در بغض شگفت و ناآشنا میدانستیم و ضد و نقیض با صحنه ها اینجا اصلاح شده اند.

اگر بخواهیم در باب تاثیر گذاری فیلم وارد شویم بی گمان باید به کارایی پذیری درمیشیان از کاروای (فیلمساز برجسته هنگ کنگی صاحب آثاری همچون ۲۰۴۶، در حال وهوای عشق و چانگ کینگ اکسپرس) هم اشاره کنیم. فیلم چه در کارگردانی چه در حکایت بی همانندی به آثار این کارگردان نیست. برتری تعداد نماهای کلوز آپ و مدیوم به لانگ شات گرد از انگیزه ها صحت این ادعاست. محیط های بسته ای که مشابه پاساژ و منزل مجردی که محل ایاب و ذهاب منش هاست نیز همانندی دیگری به بسیاری از آثار کاروای علی الخصوص چانگ کینگ اکسپرس و بازارچه و خانه سرگرد آن فیلم است. دوربین نیز که بیش از هر چیز دست کم برای نگارنده یادآور دوربین کریستوفر دویل در چانگ کینگ اکسپرس است.

عشق شور انگیز دو شخصیت اصلی نیز بی همانندی به عشق های فیلم های کاروای نیست. عشق هایی پر از شور و هیجان که در دیالوگ ها و میزانسن ها به رخمان کشیده می شود. عشق هایی که غالبا نیز سرانجامشان به هم نرسیدن است. به قدری عشق دو منش اصلی در عصبانی نیستم باورداشت پذیر است که ناخودآگاه آن رابطه فرازمینی زن و درگذشت در حال و هوای عشق و آن عشقبازی شورانگیز پسر ژاپنی و اندروید را در ۲۰۴۶ به یاد می آورد. دو جوان را داریم که چند سنه است به پای هم ایستاه اند، به خاطر هم منتظر مانده اند، به هم آشکارکردن محبت می کنند و وقتی یکیشان داد می زند دیگری رویش را بر می گرداند و بی صدا گریه می کند. شور انگیزی این عشق نه فقط به فیلم بلکه به مخاطب و جامعه ما نیز می تواند زندگی ببخشد.

شورانگیزی این عشق عنصری است که حضور مواردی کلیشه ای در فیلم از قبیل پدر زن پولداری که گیر ازدواج است را نیز تحت شعاع قرار بدهد و بدین سان با تماشای فیلم ما خویش را با فیلم کلیشه ای روبرو نمی بینیم. البته شخصیت پردازی ویژه پسر نیز مانعی دیگری بر سر این گذرگاه است. پسری که با آرمان ها و ایده آلهایش زندگی می کند. آرمانها و ایده آلهایی که باعث بیرون فرستادن،برکنار کردن او از دانشگاه شده اند و همین آرمان ها به او فرمان نمی دهند سرقت کند یا اینکه معشوقش را خلاص کند. او یک جوان تیپیک فیلمهای این سالهای سینمای که در مواجهه با مشکلاتی همچون بیکاری و غیره دست به دزدی یا خرده دزدی بزند نیست. او فردی حائز تفکر است که برایش قصد وسیله را توجیه نمی کند. جنس متفاوت منش نوید است که واجد دید جید کارگردان به مسائل مطرح شه در فیلم است و آن را از افتان به ورطه کلیشه ای شدن دور نگه می دارد. البته در ارتباط با فیلمنامه چه بسا بتوان این خرده را به درمیشیان گرفت که حضور منش های همخانه نوید به غیر از بیان دغدغه کارگردان (که به نکوداشتن نیز از بعد سپریدن آنها بر می آید) چه ضرورت روایی دارد؟

دانلود فیلم ایران عصبانی نیستم


فیلم برای به تصویر کشیدن ریتم تند زندگی نویداز گردآوری سریع و متقاطع هایده صفی مدد بهره جسته است. تدوینی که علاوه بر نقش اصلی اش یعنی حفظ ریتم تند فیلم تا پایان که به نوعی ریتم حیات نوید است که هر لحظه دارد فرصت هایش را برای رسیدن به ستاره از دست می دهد در رساندن احوال و دورنیات منش نوید هم کارساز است. خشونتی که در وجود اوست و کوشش در سرکوبش دارد با کات های متعددی که به اتفاق با تکرار کلمه خشمگین نیستم است به تصویر کشیده شده است. یک نمونه دیگر از زیبایی های شغل صفی یاری در همان بازسازی صحنه سرشناس مرثیه ای بر یک رویا است.

بازی نوید محمد زاده به حقیقت تحسین برانگیز است. او این شخصیت را که سنخیت هایی با خودش (از جمله کرد نژاد بودن) را دارد به نکویی درک کرده است و به خوبی هر چه تمام اجرا کرده است. دو شاخصه اصلی بازی او هم یکی میمیک است که به نکوداشتن با حرکات چشم موفق به رساندن احساسش علی الخصوص خشونتش می شود. روش گفتگو کردن او نیز که در حین گفتگو با ستاره آرام است، در اثناء عصبانیت و یا ناتوانی از ادای حرفهایش حالتی بریده بریده به خویش می گیرد که این خودش حاکی از چیرگی او بر منش است. انتخاب او نیز برای این نقش یک تصمیم درست از سوی درمیشیان بوده است زیرا که چهره اش ظرفیت لازم برای ایفای نقشی که با این حجم از تنش را دارد.

در کلیت عصبانی نیستم به عنوان دومین تجربه فیلمسازی درمیشیان یک فیلم بسیار خوب به کارنامه او می افزاید. فیلمی که آینه ای تمام قد از چگونگی بخشی از قشر جوان سرزمین ما است که در میانی انبوهی از مشکلات هنوز معتقد هستند که «زندگی باید کرد» و بر راز این اعتقاد خودشان ایستاده اند. آدمهایی ۲۰ ساله ای که از ۶ سنه دیگرشان یعنی وقتی هم سن نوید هستند تازه ندارند و نویدهای ۲۶ ساله ای که خیلی فرصت هایشان را از دست داده اند اما هیچکدامشان نمی خواهند رسم خوب زیستن را از یاد ببرند؛ حتی اگر جامعه نسبت به گذشته بی اعتنا، نسبت به حال بی مسئولیت و نسبت به آینده ناامید گذرگاه متفاوتی را برود.











  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 18 مرداد 1397
  • بازدید : 3 مشاهده
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی