close
تبلیغات در اینترنت
اهمیت بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی
درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

    روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

  • تبلیغات اینترنتی :۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی که هر کسب و کار باید بداند

    تبلیغات اینترنتی :۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی که هر کسب و کار باید بداند

  • رنگ در کسب و کار

    رنگ در کسب و کار

  • ۶۰ ویژگی فروشنده موفق

    ۶۰ ویژگی فروشنده موفق

  • بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه

    بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه

  • ۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

    ۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

  • ۱۰ گام تا راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده

    ۱۰ گام تا راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده

  • فرصت های کسب و کار اینترنتی در ۱۳۹۵

    فرصت های کسب و کار اینترنتی در ۱۳۹۵

  • کسب و کار اینترنتی در منزل

    کسب و کار اینترنتی در منزل

  • ۲۰ ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید

    ۲۰ ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 29 آذر 1397
  • بازدید : 7 مشاهده






یکی از فاکتورهایی که به کسب و کارهای اینترنتی برای رقابت با رقبای کوچک و بزرگ خود کمک می‌کند، بازاریابی اینترنتی  است که با تأثیر از این موضوع می‌توانند به جذب بازاری آنلاین و سودآور دسترسی پیدا کنند و در این فضا رشد کنند.لذا اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتیبسیار مهم وضروری است و نباید توسط صاحبان کسب و کار بخصوص کسب و کارهای اینترنتی که همواره به فکر رشد کسب و کار اینترنتی هستند نادیده گرفته شود.اما چرا باید بازاریابی اینترنتی انجام دهیم؟  وقتی حرف از موفقیت کسب و کارهای اینترنتی می‌زنیم ،اهمیت بازاریابی اینترنتی و نقش کلیدی بازاریابی اینترنتی بیشتر نمایان می شود.
اهمیت بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی
اهمیت بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی

برای پیدا کردن بازار هدف و نشان دادن محصول و خدمات به مخاطبان، شما نیاز به بازاریابی آنلاین خواهید داشت. با داشتن یک استراتژی بازاریابی اینترنتی خوب در بازاریابی آنلاین می‌توان  ترافیک زیاد به سایت و فروش بیشتر را انتظار داشت. حالت‌های ایجاد ارتباط در فضای اینترنت با مشتریان و بازاریابی اینترنتی سازگارتر، سریع‌تر ، قابل اندازه‌گیری و نتیجه گرا تر از شیوه‌های سنتی تبلیغات به‌خصوص برای کسب و کارهای اینترنتی است.

    خواند این مقاله پیشنهاد می شود : بازاریابی اینترنتی چیست؟

 اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی
 بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا همان بازاریابی اینترنتی ، تبلیغ محصول یا برند از طریق یک یا بیش از یک رسانه‌ی الکترونیک است. بازاریابی دیجیتال، نه فقط به این دلیل که با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است، بلکه اهمیت بازاریابی اینترنتی به دلیل آنکه برای آینده‌ی بازاریابی ضروریست، اهمیت دارد و جزء ابزارهایی است که باعث رشد کسب و کار اینترنتی می شود.
اهمیت بازاریابی اینترنتی در فروش محصولات و خدمات

قبل از اینکه بخواهیم اهمیت بازاریابی اینترنتی در فروش محصولات و خدمات که باعث رشد کسب و کار اینترنتی می شود را بررسی کنیم ابتدا ببینیم اصلا فروش چیست و چه معنا و مفهومی دارد؟ فروش یعنی متقاعد کردن یک یا چند نفر جهت انجام یک کار و فعالیت که این فعالیت می تواند ترغیب یک شخص برای یادگیری یک مهارت جدید، ارتباط و تعامل با شخص دیگر، یا مبادله یک خدمت یا کالا و هزاران مثال دیگر در بازاریابی و فروش باشد. به طور کلی همه انسان ها در دنیای که در آن زندگی می کنیم روزانه بارها و بارها درگیر فروش هستند بدون آنکه به آن فکر کرده باشند.

امروزه بازارها دیگر محلی نیستند بازاریابی و فروش جهانی شده‌اند. به همین دلیل تولید‌کنندگان برای برقراری تماس با مشتریان و کنترل کردن کانال‌های توزیع با مشکل بازاریابی و فروش  دشواری مواجه هستند. شدت رقابت نیز افزایش یافته است. در چنین شرایطی، پیش بینی نیازهای مصرف کنندگان دشوار است. یکی از وظایف در چنین بازارهای گسترده، تقسیم بندی بازار است. اطلاعات حاصل از تحقیقات بازاریابی نه تنها به تدوین استراتژی‌های بازار بلکه به اجرای آن ها نیز کمک می‌نماید. بیشتر اهمیت بازاریابی اینترنتی نیز در اینجا معلوم می شود بازاریابی اینترنتی یکی از تقسیمات بازاریابی است که به دلیل ماهیت آنلاین و مجازی بودن امکانات بهتری را به مراتب نسبت به روش های سنتی در اختیار بازاریابان قرار می دهد تا سریعتر به رشد کسب و کار اینترنتی کمک کنند.

کسب و کار های اینترنتی به خوبی از اهمیت بازاریابی اینترنتی با خبرند و می دانند بدون بازاریابی اینترنتی امکان رشد کسب و کار اینترنتی وجود ندارد و آنها نمی توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان هدف بفروشند. یکی دیگر از دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی وجود روش های متعدد برای بازاریابی است و همین گستردگی انواع روش های بازاریابی اینترنتی به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا با کمترین هزینه نسبت به روش های سنتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان , علاقه مندان , و مخاطبان عرضه کنند.

برای بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد که کسب و کارهای اینترنتی می توانند بنا به نیاز و استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی از آنها بهره مند شوند. فروش محصولات و خدمات با تکنیک های بازاریابی اینترنتی اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی را چند برابر می کند هرکدام از روش های بازاریابی اینترنتی به نوبه خود بخشی از برنامه بازاریابی اینترنتی را انجام می دهند و جالب است بدانید کارها بدون دخالت مدیران کسب و کارهای اینترنتی انجام می شود و اکثر فرایندهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی بصورت اتوماتیک قابل انجام است .
بازاریابی اینترنتی شامل چه مواردی است؟

بازاریابی اینترنتی بسته به اینکه کسب و کارهای اینترنتی در چه وضعیتی باشند می تواند متغیر باشد برای مثال کسب و کار اینترنتی را در نظر بگیرید که می تواند از پس هزینه های تبلیغات برآید در اینجا این کسب و کار می تواند با استفاده از تبلیغات مشتریان زیادی را برای رشد کسب و کار اینترنتی به سایت کسب و کار اینترنتی روانه کند و اهمیت بازاریابی اینترنتی همانطور که گفتم به دلیل وجود انواع روش های بازاریابی برای کسب و کار های اینترنتی است .

حال کسب و کار دیگری را درنظر بگیرید که توان هزینه کردن برای تبلیغات و جذب مشتریان را ندارد در چنین حالتی این نوع کسب و کارهای اینترنتی بهتر است از سایر روش های بازاریابی اینترنتی استفاده کنند مثل سئو یا بهینه سازی وب سایت حال شاید این سوال برایتان پیش آید که سئو چیست؟

بهینه سازی سایت یا موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود بازدید یک وب‌ سایت یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است با روش های سئو سایت شما می توانید نتایج بهتری را درموتورهای جستجو کسب کنید. به صورت کلی وب‌ سایت هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. (ویکی پدیا).
رشد کسب و کار اینترنتی با سئو - اهمیت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی
رشد کسب و کار اینترنتی با سئو – اهمیت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی

سئو (seo) مجموعه اقداماتی است که برای رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. بخشی از این اقدامات بر روی وب سایت و برخی دیگر نیز بیرون از وب سایت انجام می‌شوند تا در نهایت موجب رسیدن به رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی هدف و افزایش بازدیدکننده از موتورهای جستجو شود. بهینه سازی سایت را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌ پردازد. بهتر است برای انکه بطور کامل با سئو آشنا شوید مقاله زیر را حتما بخوانید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

اما روش های بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی فقط به تبلیغات و سئو ختم نمی شود بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد مثلا ایمیل مارکتینگ, بازاریابی محتوا,بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی موبایلی, برندینگ  شخصی, انواع روش های تبلیغاتی ,… هرکدام از روش های بازاریابی اینترنتی به نوبه خود برای کسب و کارهای اینترنتی مهم هستند مثلا برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو تولید محتوا همراه با سئو الزامی است یا برای افزایش فروش ایمیل کارکتینگ گزینه ی بسیار خوبی برای رشد کسب و کار اینترنتی است. یا برای افزایش آگاهی از برند شبکه های اجتماعی می توانند مناسب باشند بسته به استراتژی بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی کاربرد انواع روش های بازاریابی می تواند متغییر باشد. همانطور که می بینید اهمیت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی  بسیار مهم است و بدون برنامه های بازاریابی اینترنتی نمی توانیم محصولات یا خدمات خودمان را به مخاطبان هدف عرضه کنیم.

    خواند این مقاله پیشنهاد می شود: ایمیل مارکتینگ چیست ؟ یا بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) راهنمای کامل

دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی
کسب و کارهای اینرنتی را در معرض دید قرار می دهد

امروزه ما می توانیم اکثر نیازهای روزمره خود را از طریق اینترنت برطرف کنیم از خرید بلیت گرفته تا کالاهای خانگی نکته ای که وجود دارد و نمی توان انکار کرد این است که دسترسی کاربران به اینترنت از هرجایی امکان پذیر است پس به تمام محصولات شما و رقبای شما دسترسی دارند قدرت انتخاب در دست مشتری است و سرعت دسترسی به محصولات با توجه به وجود رقبا بسیار زیاد است. تنها کسب و کار های اینترنتی قادر به رشد خواهند بود که بتوانند برنامه های بازاریابی اینترنتی را بهتر از رقبای خود اجرا کرده و مخاطبان را برای رشد کسب و کار اینترنتی به سمت خود بکشانند.
کسب اعتماد مخاطبان

بازاریابی اینترنتی از طریق اثبات اجتماعی، رسانه‌ها‌ی اجتماعی و توصیفات واقعی مشتریانی گسترش می‌یابد که قبلاً سابقه‌ی استفاده از محصولات شما را داشته‌اند، شما را فالو می‌کنند، از شما خرید کرده‌اند و یا به دلیل خدمت یا بازاریابی محصولی با شما در ارتباط هستند. بیشتر مشتریان به خدمت یا محصولی اعتماد می‌کنند که بدانند افراد دیگری درباره ‌آنها بازخورد‌های مثبتی داشته‌اند یا اطلاعاتی در مورد برند به خصوصی داشته‌اند. بسیار مهم است که به اهمیت بازاریابی اینترنتی در استراتژی‌های کسب و کارهای اینترنتی واقف باشید.
شناسایی بهتر مشتریان

وقتی در فضای هدفمندتری تبلیغ می‌کنید با جنس مخاطبان خود آشنا می‌شوید. تمام این آمار را می‌توانید به‌صورت آنلاین ببینید و پس از آنالیز آن‌ها برای تبلیغات بعدی، روند رو به بهبودی را در پیش بگیرید. این اتفاقی است که در فضایی جز اینترنت تقریباً غیرممکن است. حتی بعضاً مخاطبان شما در این مسیر با شما ارتباط مستقیم می‌گیرند که این خود مزیتی بزرگ است تا به مشتری‌های خود نزدیک و نزدیک‌تر شوید. برای رشد کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است که شما ارتباط خود با مخاطبان  را حفظ کنید .
ارتباط با مشتریان با بازاریابی محتوا

استفاده‌ از محتوای رایگان یا پولی باعث می‌شود تا با مشتریان‌تان ارتباط موثرتری نسبت به استفاده بیلبوردها، ایمیل یا کمپین‌های تبلیغاتی داشته باشید. این قدرت آنلاین، شما را مستقیما به موفقیت‌های کاری‌ می‌رساند. بازاریابی محتوا  یعنی تولید محتوای ارزشمند و آگاهی دهند برای مخاطبان سایت  با تولید محتوا می توانید به مرور زمان مخاطبان بیشتری را به کسب و کاراینترنتی خود علاقه مند کنید و سپس با برنامه های بازاریابی همچون ایمیل مارکتینگ آنها را به خریدار و درمراحل بعدی به مشتری تبدیل کنید.

    خواند این مقاله پیشنهاد می شود: 5 نکته استراتژی بازاریابی محتوا برای سال 2018

هزینه های کمتر نسبت به تبلیغات

با روش های بازاریابی اینترنتی چه در فضای وب مثل تبلیغات بنری و کلیکی چه در فضای شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات در صفحه‌ها و کانال‌های هدف، هزینه تبلیغات نیز پایین‌تر آماده و حتی هدفمندتر هم شده است. دیگر مجبور نیستید از رقبای بزرگ‌تر خود که هزینه های زیادی بابت تبلیغات میدانی و رسانه‌ای می‌کنند عقب بمانید. از دردسرها دور شوید، تبلیغات را در فضای اینترنت اجرا کنید و ببینید که چطور ترافیک را به سایت در کسب و کار اینترنتی روانه می کنید. اهمیت بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار اینترنتی انکارناپذیر است و اگر برنامه های بازاریابی اینترنتی درست اجرا شود شما می توانید بدون هزینه های تبلیغاتی چندین برابر فروش داشته باشید . مثلا اگر بتوانید از طریق ایمیل مارکتینگ کمپین های بازاریابی خوبی را اجرا کنید میزان فروش سایت کسب و کار اینترنتی  شما چندین برابر می شود.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: ایمیل مارکتینگ چیست؟

آنالیز مشتریان در بازاریابی اینترنتی راحتر است

با استفاده از خدمات تحلیلی مثل گوگل آنالیتیک، می‌توانید بر اقدامات و انتخاب های همه‌ی مشتریان‌تان نظارت داشته و دید بهتری نسبت به رفتار آنها داشته باشید. این آنالیز به شما کمک می‌کند تا شخصیت مشتری‌تان را بشناسید و براساس تجاربتان بهترین‌ها را به آنها پیشنهاد دهید. تحلیل رفتار مصرف کننده در بازاریابی اینترنتی برای ارتباط موثر و فروش بیشتر ضروری است.