close
تبلیغات در اینترنت
مزایای ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی
درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

    روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

  • تبلیغات اینترنتی :۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی که هر کسب و کار باید بداند

    تبلیغات اینترنتی :۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی که هر کسب و کار باید بداند

  • رنگ در کسب و کار

    رنگ در کسب و کار

  • ۶۰ ویژگی فروشنده موفق

    ۶۰ ویژگی فروشنده موفق

  • بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه

    بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه

  • ۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

    ۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

  • ۱۰ گام تا راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده

    ۱۰ گام تا راه اندازی یک کسب و کار کوچک زودبازده

  • فرصت های کسب و کار اینترنتی در ۱۳۹۵

    فرصت های کسب و کار اینترنتی در ۱۳۹۵

  • کسب و کار اینترنتی در منزل

    کسب و کار اینترنتی در منزل

  • ۲۰ ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید

    ۲۰ ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : جمعه 30 آذر 1397
  • بازدید : 3 مشاهده

ایمیل مار کتینگ در بازاریابی اینترنتی

اگر چه ایمیل مارکتینگ برای مدت طولانی مورد استفاده بازرایابان در بازاریابی اینترنتی بوده است اما به دلیل مزای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش ها در بین بازاریابان و مدیران کسب و کار اینترنتی دارای اهمیت ویژه ای  است  حتی با افزایش محبوبیت سیستم دیگر بازاریابی آنلاین مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از بهترین تاکتیک های بازاریابی اینترنتی است که شما می توانید برای رسیدن به  تعامل با مخاطبان هدف خود از آن در کسب و کارآنلاین استفاده کنید. در زیر 25 مزایای ایمیل مارکتینگ را مورد بحث قرار می دهیم که باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما می شود.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: ایمیل مارکتینگ  یا بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) چیست ؟  راهنمای کامل

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار اینترنتی
مشتریان شما در حال چک کردن ایمیل خود هستند

چگونه شما هر روز چند بار ایمیل خود را با استفاده از گوشی هوشمند یا کامپیوتر چک می کنید؟ مشتریان شما نیز دقیقا همان کار را انجام می دهند , آیا ایمیل هایی که چک می کنید همگی مربوط به کار شماست یا ایمیل های شخصی هستند بدون شک علاوه بر این دو مورد شما ایمیل های دیگری نیز دریافت می کنید  که مربوط به کسب و کارهای اینترنتی کوچک و بزرگ است مدیران کسب و کار اینترنتی در حال اجرای کمپین های بازاریابی با ایمیل مار کتینگ هستند.
مزایای ایمیل مارکتینگ - چک میل
مزایای ایمیل مارکتینگ – چک میل

آنها می دانند تمام کاربران اینترنتی حداقل در روز یک با ایمیل خود را چک می کنند و با الگو گیری از همین نکته همیشه ایمیل هایی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند و در ایمیل های ارسالی پیشنهاداتی برای آنها ارسال می شود که بازاریابان انتظار دارند بتوانند بعد از اجرای کمپین بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ در نهایت بتوانند مخاطبان خود را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل کنند. این حقیقت ساده که مشتریان شما هر روز در حال چک کردن ایمیل شان هستند یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ  و مهمترین فایده برای کسب و کار اینترنتی است. شما می دانید حداقل پیام بازاریابی اینترنتی شما در جهت فروش محصولات و خدمات به مشتریان احتمالی ارائه شده است .
ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بالاتری دارد

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بالای آن نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی است به طور متوسط ارزش ارسال یک ایمیل به حداقلس 3 برابر3 بالاتر از میانگین ارزش ارسال پست ها در شبکه های اجتماعی است.پس از برقرای یک ارتباط موثر از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید انتظار نرخ تبدیل بالایی را برای کسب و کار اینترنتی داشته باشید. که همین امر می تواند فروش محصولات و خدمات کسب و کارتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد این درحالی است که شما هزینه های بسیار اندکی را برای ایمیل مارکتینگ صرف می کنید.
 مقرون به صرفه تر از تاکتیک های بازاریابی سنتی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ زمانی که با دیگر روش های بازاریابی سنتی مقایسه می شود بسیار مقرون به صرفه است , تاکتیک های بازاریابی سنتی از قبیل پست مستقیم و رسانه های چاپی . در حالی که این تاکتیک های سنتی بازاریابی نیاز به صرف پول در چاپ و فضا برای تبلیغات دارند، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ نیازبه سرمایه گذاری های بسیار اندکی دارد که یکی از بهترین مزایای ایمیل مارکتینگ به شمار می ورد از بهترین نوع سرمایه گذاری ها در ایمیل مارکتینگ زمان و تولید محتوای موثر برای ارتباط تاثیر گذار با مخاطب است. علاوه بر هزینه های عملیاتی نسبتا کم، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتین (Email Marketing) نرخ بازگشت سرمایه است.
ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی بصورت خودکار انجام می شود

یکی از مهم ترین مزایای ایمیل مارکتینگ خودکاربودن فرایندها است اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به شما اجازه می دهد به طور خودکار چرخه فروش  کسب و کار اینترنتی خود را اجرا کنید شما می توانید از ابزارهای اتوماسیون ایمیل در بخش اتواتیک سازی ارسال ایمیل ها ایمیل های بازاریابی اینترنتی را بصورت کاملا خودکار ارسال کنید .سرویس های ارسال ایمیل این قابلیت را داند که حتی شما زمان ارسال ایمیل را نیز تعیین کنید و برای مثال بعد از اینکه کاربری در لیست ایمیلی شما مشترک شد یک ایمیل برای او ارسال شود , همین امر خود یکی از با ارزشترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای مدیران کسب و کار اینترنتی است و به آنها امکان می دهد تحت هر شرایطی ارتباط خود با کاربران را حفظ کنند و از آنها ایمیل دریافت کنند.

 فرض کنید کاربران شما در صفحه خرید محصول تصمیم می گیرند فعلا اقدام به خرید نکنند و در حال خروج از وب سایت هستند اگر نتوانید ایمیلی از کاربر خود دریافت کنید بدون شک کاربر خود را از دست اده اید این در حالی است که با روش های دریافت ایمیل می توانیم در لحظه ای که کاربر قصد خروج از وب سایت را دارد یک هدیه به او پیشنهاد دهیم و با این کار ایمیل کاربر را گرفته و پس از دریافت ایمیل با کمک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یک ایمیل حاوی فایل هدیه را برای او ارسال کنیم این کار تقریبا در هیچ کدام از روش های بازاریابی با این سرعت قابل اجرا نیست .
افزایش ترافیک وب سایت با ایمیل مارکتینگ

پیام های بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ همچنین می توانند به شما کمک کنند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید که یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ برای مدیران سایت کسب و کار اینترنتی است. شما می توانید بصورت روزانه یا هفتگی یا حتی ماهانه مطالب وب سایت خود را برای اعضای لیست ایمیل تان ارسال کنید و همین کار یک مزیت مهم برای کاربران و مخاطبانی است که وقت لازم برای جستجوی مطالب مورد نظر خود در اینترنت را ندارند یا حتی به هر دلیلی به وب سایت ها برای خواندن مقالات جدید سر نمی زنند .همین کار یکی از مزایای ایمیل مار کتینگ برای ایجاد ارتباط مستمر و تاثیر گذار با کاربران است با این کار شما عملا با مخاطبانی که حتی به سایت شما سر نمی زنند در ارتباط هستید و می توانید آن ها را از روند فعالیت سایت مطلع کنید و پیام های بازاریابی اینترنتی خود را برای آنها نیز ارسال کنید. اگر نمی دانید چگونه لیست ایمیل خود را توسعه دهید پیشنهاد می کنم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید تا با روش های مختلف ساخت لیست ایمیل حرفه ای در ایمیل مارکتینگ آشنا شوید و بتوانید لیست ایمیل هدفمند تری را برای کسب و کار آنلاین جمع آوری کنید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود:  چگونه لیست ایمیل حرفه ای بسازیم ؟ ساخت لیست ایمیل

پیگیری ایمیل مارکتینگ آسان است

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که شما به راحتی می توانید فرایند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی در کسب و کار اینترنتی را پیگیری کنید. برای مثال می توانید مشاهده کنید که کدام کاربران ایمیل ها را بازکرده و خوانده اند و همین امر کمک می کند تا شما مدیریت بهتری در اجرای کمپین های بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ داشته باشید .
افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند یکی از مهم ترین مزایای ایمیل مارکتینگ است. بازاریابی پست الکترونیک به شما کمک می کند آگاهی نام تجاری خود را افزایش دهد با گرفتن ایمیل کاربران و ایجاد ارتباط مستمر و تاثیر گذار با آنها کاربران به کسب و کار شما علاقه مند می شوند و همین امر با عث افزایش اگاهی از برند می شود.
مشتریان ایمیل را ترجیح می دهند

بیشتر کاربران ایمیل را نسبت به سایر رسانه ها ترجیح می دهند و بیشتر علاقه مند هستند تا عضو خبرنامه های ایمیلی سایت و شرکت ها شوند تا از این طریق بتوانند آخرین اخبار , مقالات , پیشنهادات را دریافت کنند و این خود فرصت بزرگی برای اجرای کمپین های بازاریابی اینترنتی است.
ایمیل مارکتینگ بصورت هدفمند نیز قابل اجراست

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ لیست تقسیم بندی است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا لیست ایمیل های مختلفی را با اهداف مختلف برای بازاریابی ایمیلی جمع آوری کنید یعنی برای هر بخشی که دوست دارید ایمیل ها را بصورت جداگانه جمع آوری کنید و بانک ایمیل هدفمند تری داشته باشید و به این تریتیب می توانید کمپین بازاریابی ایمیلی را برا ی لیست ایمیل های مختلف اجرا کنید.
مزایای ایمیل مارکتینگ - لیست ایمیل هدفمند
مزایای ایمیل مارکتینگ – لیست ایمیل هدفمند
ایمیل مارکتینگ به اعتبار شما کمک می کند

مصرف کنندگان علاقه به خرید یا استقاده از خدمات شرکت هایی دارند که به آنها اعتماد می کنند. شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید و اعتبار خود را در پیش مشتریانتان افزایش دهید که یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ همین ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف است برای افزایش اعتماد کاربران می توانید از تولید محتوا شروع کنید محتوای آموزنده و ارزشمند و با ارسال ایمیل  اعتماد را در کاربران خود افزایش دهید.
ایمیل مارکتینگ باعث تقویت روابط با مشتریان

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ علاوه برا افزایش اعتبار برند و کسب و کار تقویت روابط با مشتریان فعلی است، از طریق ارتباطات ایمیل موثر و با ارزش، شما می توانید در بالای ذهن مخاطبان خود  باقی بمانید، برای دستیابی به این امر سعی کنید به کاربران خود در زمینه های موردعلاقه اشان آموزش دهید.
 محتوای ایمیل مارکتینگ قابل اشتراک گذاری است

در تولید محتوای ایمیل مارکتینگ  همیشه سعی کنید طوری ایمیل خود را ایجاد کنید که کاربران از خواندن آن لذت ببرند با این کار  امکان این وجود دارد که محتوای ایمیلی شما توسط مخاطبان هدف به اشتراک گذاشته شود یا اگر دکمه های شبکه های اجتماعی را نیز در محتوای ایمیل خود قرار دهید امکان دارد کاربران از همان طریق به بررسی پروفایل شبکه های اجتماعی شما بپردازند ,که یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ است که باعث می شود مخاطبان شبکه های اجتماعی شما نیز افزایش یابد.
با ایمیل مارکتینگ در گوشی مخاطبانتان باشید

بیشتر و بیشتر مردم چک کردن ایمیل های خود را از دستگاه های تلفن همراه خود انجام می دهند. این برای شغل شما چه معنی میدهد؟ شما می توانید با بازاریابی ایمیلی برای رسیدن به مردم بدون توجه به جایی که آنها هستند یا اینکه از چه نوع سیستمی استفاده می کنند بهره بگیرید، که  این مورد نیز یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ می باشد بهبود دید برای این منظور سعی کنید تصاویر خود را از لحاظ حجم و سایز بهینه کنید تا در گوشی های شهوشمند بصورت کامل نمایش داده شود.
ایمیل مارکتینگ ایجاد هیجان تبلیغاتی

یکی از محبوب ترین مزایای ایمیل مارکتینگ ایجاد هیجان تبلیغاتی است شما می توانید با قرار دادن شرایط مختلف فروش هیجان بیشتر ی را در مخاطبان ایجاد کنید و علاقه ی احساسی آنها را هدف قرا دهید تا از طریق این کار فروش خود را افزایش دهید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : بازاریابی محتوا چیست؟ مزایای بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای کسب و کار

ایمیل مارکتینگ باعث صرفه جوی در وقت برای رسیدن به مشتریان می شود

هنگامی که شما در حال اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ هستید در حقفیقت فاصله خدمات و محصولات خود را با مشتریانتان کمک می کنید و آنها را سریعتر به کسب و کار خود جذب می کنید و می توانید سریعتر از قیف فروش خود آنها را عبور دهید تا بتوانید آنها را به خریدار و سپس مشتری تبدیل کنید که این مورد نیز یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ است.
ایمیل مارکتینگ به سبدهای خرید رها شده کمک می کند

هر شرکت تجارت الکترونیکی با سبد رها شده مخوف آشنا است. مصرف کنندگان به سایت شما مراجعه می کنند، و پس از قرار دادن اقلام در سبد خرید خود، بدون خرید نهایی  آن را ترک می کنند اینجا می توانید از مزایای  ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. در این حالت می توانید یک ایمیل خودکار برای آنها ارسال کنید و سپس آنها را تشویق به خرید و نهایی کردن سبد خرید کنید.
بازاریابی ایمیل ارتباط را در زمان واقعی فراهم می کند

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ بر خلاف سایر کانال های بازاریابی مانند تبلیغات بیلبورد، آگهی، و یا تبلیغات تلویزیونی، این است که بازاریابی ایمیلی اجازه می دهد تا شما در یک زمان واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. ارسال پیام به موقع به مشترکین پست الکترونیک می تواند فوق العاد تاثیرگذار باشد . برای مثال در آخرین زمان اجرای کمپین بازاریابی یا اطلاع رسانی از ارتقا ها می توانید ایمیل های هدفمند با اهداف خاص ارسال کنید همه ی این موارد ایمیل شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
با ایمیل مارکتینگ در ذهن مخاطب باقی بمانید

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که اجازه می دهد تا ارتباطات ایمیلی شما برای برقراری ارتباط به طور مرتب با مشترکان  شما را در بالای ذهن خود مخاطبان نگه دارد و می توان گفت یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ است که کمک زیادی به کسب و کار اینترنتی می کند . به منظور ساخت یک کسب و کار پایدار، شما نیاز به تحت تاثیر قرار دادن و تشویق کاربران دارید.